سیستم عامل جدید مایکروسافت



این شرکت تاکنون در مورد این سیستم عامل که انتظار می‌رود تا اوایل سال 2010 در دسترس قرار گیرد، بسیار مخفیانه عمل کرده و تاکنون اطلاعات بسیار ناچیزی از آن را منتشر ساخته است.


همکاران سیستم - مایکروسافت بر روی سیستم عامل جدیدی کار می‌کند که گویا علاقه زیادی به انتشار جزئیات و اطلاعات آن نداشته و ترجیح می‌دهد آن را همچنان به عنوان یک راز نگهدارد.

گرچه مایکروسافت در خصوص رشد و توسعه سیستم عامل بعدی خود با نام Widows 7، زیاد سخن به میان نیاورده است اما، رِدموند (Redmond) گفته است: همین سیستم عامل بالاخره در کنفرانس برنامه‌نویسان حرفه‌ای(PDC) که پیش رو است، به برنامه‌نویسان (developers) اولین دید عمیق نسبت به سیستم عامل‌ها را خواهد داد.

بر اساس گفته‌های استیون سینوفسکی (Steven Sinofsky) و جان دیوان (Jon DeVaan)، دو مهندس ارشد ویندوز 7 و از رهبران این گروه، کنفرانس PDC و کنفرانس سالانه مهندسی سخت‌افزار ویندوز(WinHEC) که طی هفته آتی برگزار خواهند شد، هر دو به دقت به این سیستم عامل خواهند پرداخت.

براساس این گزارش، مایکروسافت تصمیم دارد کنفرانس PDC خود را در 26 تا 29 ماه اکتبر برگزار نماید و این درحالی است که کنفرانس WinHEC نیز طبق برنامه در روزهای 5 تا 7 نوامبر برگزار خواهد شد.
گفتنی است هر دوی این کنفرانس‌ها در لس‌آنجلس برگزار خواهند شد.

این گزارش می‌افزاید: یک وبلاگ(blog) به طور مرتب در طول دو ماه آینده، نکات مربوط به توسعه محصول ارائه خواهد کرد. این اطلاع رسانی در طول انتشار محصول نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت، مایکروسافت گفته است: وبلاگ Engineering Windows 7 اصولا به منظور باز کردن خط ارتباطی دو طرفه بین تیم مهندسی ویندوز 7 و برنامه‌نویسان ویندوز استفاده خواهد شد.
همچنین از آن برای ایجاد اطلاعاتی در خصوص این که "مایکروسافت چگونه OS را می‌سازد" استفاده خواهد شد.

هنوز مشخص نشده است که آیا مایکروسافت از این وبلاگ در آینده نیز برای نشان دادن خصوصیات و مشخصه‌های دیگر ویندوز 7 به برنامه‌نویسان و کاربران استفاده خواهد کرد یا خیر.
این شرکت تاکنون در مورد این سیستم عامل که انتظار می‌رود تا اوایل سال 2010 در دسترس قرار گیرد، بسیار مخفیانه عمل کرده و تاکنون اطلاعات بسیار ناچیزی از آن را منتشر ساخته است.

در این میان، شرکت مایکروسافت تنها اعلام کرده است که ویندوز 7، touch screen features خواهد داشت؛ و همچنین این ویندوز، مجهز به تکنولوژی خواهد بود که سرویس‌های مستقیم ویندوزِ آن را مستقیماً به OS متصل خواهد کرد.
برخی مدیران اجرایی نیز گفته‌اند که ویندوز 7 دارای تکنولوژی بومی مجازی‌سازی(virtualization) خواهد بود.

همین موضوع نشان می‌دهد از آنجا که مایکروسافت تلاش خود را بر روی مجازی‌سازی سیستم عامل ( OS virtualization ) معطوف داشته است، حتما بر روی مجازی‌سازی رومیزی (desktop virtualization) نیز فعالیت‌های انجام داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد