ده دلیل و قابلیت مهم برای استفاده از ویندوز 7

ده دلیل و قابلیت مهم برای استفاده از ویندوز 7


ویندوز۷ از زمان ارائه اولین نسخه های آزمایشی بالاخره توانست تا حد زیادی محبوبیت از دست رفته مایکروسافت را باز پس گرفته و با امکاناتی بسیار جالب و کارآیی فوق العاده به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شود. این ویندوز در ظاهر بسیار شبیه به ویندوز ویستا بوده اما در عمل کارآیی بسیار بالاتر دارد ، در حالی که قرار است تا در ۵ می نسخه RC این ویندوز برای عموم قابل دسترس باشد اما بسیاری با دریافت این نسخه به قابلیت های جدید این ویندوز پی برده اند. اما در این مقاله قصد داریم تا در ۱۰ دلیل بیان کنیم چرا باید از ویندوز ۷ استفاده کنیم.

1-
قابلیت جالبی که در نسخه RC به گفته کاربران به این ویندوز اضافه شده است ، امکان استفاده از ویندوز محبوب XP است که به صورت مجازی قابل بارگزاری در ویندوز ۷ خواهد بود. به این ترتیب تا حدود زیادی شرکت هایی که به صورت کامل به ویندوز XP وابسته بوده اند به راحتی می توانند سیستم عامل خود را ارتقاء دهند.

2-
ویندوز ۷ از جمله نسخه هایی از سیستم عامل ویندوز است که بسیار سریع نصب می شود. پس از نصب و در طی مدت استفاده بسیار سریع بارگزاری یا به عبارت دیگر Boot می شود و در طول مدت کارکرد هم با محیط کاربری بسیار سریعی ، می توان ارتباط برقرار کرد. آزمایشات برروی نسخه RC نشان داده است که این نسخه از ویندوز تنها در مدت ۱۵ دقیقه به طور کامل نصب خواهد شد. نکته جالب این که از هردو ویندوز XP و ویستا سریع تر Boot می گردد.

3-
در ویندوز ۷ بسیاری از اجزای اضافی که در نسخه های قبلی ویندوز و در مرورگر و پلیر ویندوز باعث مزاحمت می شد به طور کلی در این نسخه حذف گردیده است . البته حتی می توان خود هسته نرم افزار را هم از بین برد. برای مثال کاربر دوست به جای IE از یک مرورگر دیگر استفاده نماید ، در این صورت به راحتی می توان IE را تا وقتی که دوست دارد خاموش نگه دارد.

4-
ویندوز ۷ به طور کامل و البته بهتر از هرویندوزی از انواع درایورها و نرم افزارها پشتیبانی خواهد کرد. در ویندوز ویستا وقتی ویندوز نصب می شد بیشتر قطعات قابل شناسایی نبود و باید حتما درایور آن نصب می گردید ، اما در ویندوز ۷ بیشتر درایورها به آسانی شناخته و برای ویندوز تعریف می گردد. نکته بعدی هم این که تمامی قطعاتی که با ویندوز ویستا سازگار بودند حالا با ویندوز ۷ سازگاری مثال زدنی خواهند داشت.

5-
ویندوز ۷ با NetBook ها هم سازگاری کاملی دارد. این رایانه ها که تقریبا کوچک شده Laptop ها هستند ، قدرت پردازشی آن ها را ندارند اما دسترسی کاربران را به اینترنت وبه طور کلی امکانات دیگر آسان می سازند . این رایانه ها بسیار سبک وزن و البته قیمت مناسبی هم دارند. ویندوز ۷ با این دسته از رایانه ها هم سازگار است.

6-
در ویندوز ۷ نرم افزارهایی که در نسخه های قبلی ویندوز هم یافت می شدند حالا به شکل و شمایلی دیگر به روز رسانی شده اند. Calculator ، Paint و Wordpad نمونه بارز این نرم افزارها به شمار می روند که با تغییراتی جالب و اساسی رو به رو شده اند.

7-
در ویندوز ۷ User Account Control به شکل ویندوز ویستا دیگر آنقدر ملال آور نبوده و دیگر خبری از آن نیست.

8-
پوسته جالب تر حتی از ویندوز ویستا را باید در ویندوز ۷ جست و جو کرد. محیط Aero این ویندوز خیلی جالب تر شده است. وقتی برروی پنجره کلیک می شود ، پنجره های دیگر محو و البته شفاف می شوند.

9-
ویندوز ۷ قدم به قدم مشکلات رو حل خواهد کرد. قدم به قدم مشکل را بررسی و به سوالات کاربر در مورد مسائلش پاسخگو خواهد بود. چرا که به سادگی از مشکل تصاویر ممتد تهیه خواهد شد و بدین ترتیب به سادگی قابل پاسخگویی و پشتیبانی خواهد بود. Problem Step Recorder نام این ابزار جالب در ویندوز ۷ خواهد بود.

10-
در نسخه های قبل ویندوز و بیشتر ویندوز ویستا به دلیل مشکلات و عدم وجود یک سری موارد نیاز به دانلود و نصب نرم افزارهای جدید بود و به این ترتیب ویندوز سریعا به اصطلاح سنگین شده و باعث کاهش کارآیی سیستم عامل می شد اما در ویندوز ۷ این مشکل حل شده و حتی اگر نرم افزارهای زیادی هم برروی سیستم عامل نصب شود هیچ گونه کاهشی در کارآیی سیستم مشاهده نخواهد شد.این موارد تنها بخشی از قابلیت های این سیستم عامل جدید مایکروسافت بود ، تنها کسانی متوجه کارآیی و تفاوت عملکرد این ویندوز خواهند شد که آن را خودشان حس نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد