رونمایی از نخستین نسخه سیستم‌عامل Windows 7



شرکت مایکروسافت نسخه آلفای سیستم‌عامل Windows 7 را در همایش Microsoft PDC2008 در روز 27 اکتبر ارایه کرد تا آخرین پیشرفت‌های خود را در این حوزه نشان دهد.

غول نرم‌افزاری جهان که Windows 7 را یکی از موفقیت‌های عمده خود می‌داند، در نظر دارد از این سیستم‌عامل به عنوان یک اسب تروجان برای شکست دادن گوگل در این حوزه استفاده کند.

شرکت گوگل که همچنان بازار اصلی جست‌وجوهای اینترنتی را در اختیار گرفته، مدتی است که اقدامات گسترده‌ای را در حوزه نرم‌افزار انجام داده است.

در این میان، "استیو بالمر"(Steve Ballmer) مدیرعامل مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که شرکت وی قصد دارد طی چند سال آینده بین 5 تا 10 درصد از سرمایه‌گذاری‌های خود در حوزه سیستم‌عامل کاهش دهد و آن را معطوف به بخش جست‌وجوهای اینترنتی بکند. در این میان، گوگل در تلاش است با ارایه نرم‌افزارهایی نظیر Google Docs، برنامه‌ها و ابزارهای کاربردی اینترنتی خود را جایگزین برنامه‌های کاربردی مایکروسافت نظیر Office بکند.

اما در این میان، عرضه سیستم‌عامل Windows 7 می‌تواند به عنوان گامی مهم برای مایکروسافت محسوب شود و اجازه ادامه فعالیت برای گوگل را در این حوزه غیرممکن کند.

سلاح مخفیانه جدید مایکروسافت که همان سیستم‌عامل Windows 7 است، شامل بخش‌های کنونی این ویندوز نمی‌شود. مایکروسافت در جریان عرضه این سیستم‌عامل قصد دارد با تمرکز بیشتر بر بخش‌هایی که تاکنون به آن‌ها توجه نکرده بود، Windows 7 را به ابزاری در مقابل فعالیت‌های اینترنتی گوگل تبدیل کند.

زمانی که Windows 7 عرضه شود، ابزارهایی نظیر Windows Mail، Windows Photo Galleryو Windows Movie Maker که از ابزارهای محبوب و کاربردی Windows Vista بودند را شامل نمی‌شود. در سیستم‌عامل جدید مایکروسافت، Windows Movie Maker بخشی از یک نرم‌افزار پیچیده و بزرگ خواهد بود که به کمک آن می‌تواند فایل‌های ویدیویی و DVD درست کرد. نرم‌افزار Windows Photo Gallery نیز با کیفیت بهتر برای نمایش عکس‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نرم‌افزار Windows Mail نیز بخشی از برنامه گسترده و کاربردی Outlook Express خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
انجمن پارسیان دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 22:11 http://parsianforum.com

سلام دوست عزیز علی جان
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.ما نیز فرومی
علمی ، تخصصی و عمومی، با نام انجمن پارسیان را برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردیم.
خوشحال می شویم به جمع دوستانه ما بپیوندید .
می توانید از مدیر کل سایت، مدیریت انجمنی را درخواست کنید.
مایه مباهات است دوستان و مدیران لایقی مانند شما در جمع ما باشند.
منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید.
http://parsianforum.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد