کمپانی Team Group حافظه Xtreem DDR3 2000MHz Triple-Channel را رو

  

 

Team Group که از برجسته ترین کمپانی های تولید کننده حافظه در جهان محسوب میشود و توانسته در سری محصولات Xtreem و Dark خود از لحاظ سطح کارایی درخشش های فراوانی را کسب کند از عرضه محصولی جدید و حرفه ای خبر داد. این محصول جدید که Heatsink ایی آلومینیومی با لوگویی متمایز آن را در بر گرفته بصورت 3 ماژول در ظرفیت های 3 و 6 گیگابایتی (بنا به نیاز کاربر) عرضه شده و با تدبیر و طراحی خاص رسیدن به بالاترین فرکانس با پایین ترین زمان تاخیر را میسر ساخته است، پشتیبانی از تکنولوژی Triple Channel، فعالیت در فرکانس 2000MHz، زمان تاخیر 20-7-8-7 و ولتاژ کاری تنها 1.65v میتواند حداکثر عملکرد حافظه ها را بر روی پلتفرم Core i7 به نمایش بگذارد.

از دیگر مزیت های این حافظه میتوان به پشتیبانی آن از تکنولوژی Extreme Memory Profiles که یک راهکار جالب و قدرتمند در اورکلاکینگ می‌باشد اشاره کرد همچنین کمپانی Team Group وضعیت و کیفیت ماژول های Xtreem 2000MHz را بر روی مادربرد های DFI X58 DK/JR/LP و ASUS X58 Series کاملا تضمین کرده است لذا کاربران این محصولات با اطمینان خاطر از حداکثر کارایی ممکن میتواند اقدام به تهیه این ماژول ها نمایند.

ده دلیل و قابلیت مهم برای استفاده از ویندوز 7

ده دلیل و قابلیت مهم برای استفاده از ویندوز 7


ویندوز۷ از زمان ارائه اولین نسخه های آزمایشی بالاخره توانست تا حد زیادی محبوبیت از دست رفته مایکروسافت را باز پس گرفته و با امکاناتی بسیار جالب و کارآیی فوق العاده به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شود. این ویندوز در ظاهر بسیار شبیه به ویندوز ویستا بوده اما در عمل کارآیی بسیار بالاتر دارد ، در حالی که قرار است تا در ۵ می نسخه RC این ویندوز برای عموم قابل دسترس باشد اما بسیاری با دریافت این نسخه به قابلیت های جدید این ویندوز پی برده اند. اما در این مقاله قصد داریم تا در ۱۰ دلیل بیان کنیم چرا باید از ویندوز ۷ استفاده کنیم.

1-
قابلیت جالبی که در نسخه RC به گفته کاربران به این ویندوز اضافه شده است ، امکان استفاده از ویندوز محبوب XP است که به صورت مجازی قابل بارگزاری در ویندوز ۷ خواهد بود. به این ترتیب تا حدود زیادی شرکت هایی که به صورت کامل به ویندوز XP وابسته بوده اند به راحتی می توانند سیستم عامل خود را ارتقاء دهند.

2-
ویندوز ۷ از جمله نسخه هایی از سیستم عامل ویندوز است که بسیار سریع نصب می شود. پس از نصب و در طی مدت استفاده بسیار سریع بارگزاری یا به عبارت دیگر Boot می شود و در طول مدت کارکرد هم با محیط کاربری بسیار سریعی ، می توان ارتباط برقرار کرد. آزمایشات برروی نسخه RC نشان داده است که این نسخه از ویندوز تنها در مدت ۱۵ دقیقه به طور کامل نصب خواهد شد. نکته جالب این که از هردو ویندوز XP و ویستا سریع تر Boot می گردد.

3-
در ویندوز ۷ بسیاری از اجزای اضافی که در نسخه های قبلی ویندوز و در مرورگر و پلیر ویندوز باعث مزاحمت می شد به طور کلی در این نسخه حذف گردیده است . البته حتی می توان خود هسته نرم افزار را هم از بین برد. برای مثال کاربر دوست به جای IE از یک مرورگر دیگر استفاده نماید ، در این صورت به راحتی می توان IE را تا وقتی که دوست دارد خاموش نگه دارد.

4-
ویندوز ۷ به طور کامل و البته بهتر از هرویندوزی از انواع درایورها و نرم افزارها پشتیبانی خواهد کرد. در ویندوز ویستا وقتی ویندوز نصب می شد بیشتر قطعات قابل شناسایی نبود و باید حتما درایور آن نصب می گردید ، اما در ویندوز ۷ بیشتر درایورها به آسانی شناخته و برای ویندوز تعریف می گردد. نکته بعدی هم این که تمامی قطعاتی که با ویندوز ویستا سازگار بودند حالا با ویندوز ۷ سازگاری مثال زدنی خواهند داشت.

5-
ویندوز ۷ با NetBook ها هم سازگاری کاملی دارد. این رایانه ها که تقریبا کوچک شده Laptop ها هستند ، قدرت پردازشی آن ها را ندارند اما دسترسی کاربران را به اینترنت وبه طور کلی امکانات دیگر آسان می سازند . این رایانه ها بسیار سبک وزن و البته قیمت مناسبی هم دارند. ویندوز ۷ با این دسته از رایانه ها هم سازگار است.

6-
در ویندوز ۷ نرم افزارهایی که در نسخه های قبلی ویندوز هم یافت می شدند حالا به شکل و شمایلی دیگر به روز رسانی شده اند. Calculator ، Paint و Wordpad نمونه بارز این نرم افزارها به شمار می روند که با تغییراتی جالب و اساسی رو به رو شده اند.

7-
در ویندوز ۷ User Account Control به شکل ویندوز ویستا دیگر آنقدر ملال آور نبوده و دیگر خبری از آن نیست.

8-
پوسته جالب تر حتی از ویندوز ویستا را باید در ویندوز ۷ جست و جو کرد. محیط Aero این ویندوز خیلی جالب تر شده است. وقتی برروی پنجره کلیک می شود ، پنجره های دیگر محو و البته شفاف می شوند.

9-
ویندوز ۷ قدم به قدم مشکلات رو حل خواهد کرد. قدم به قدم مشکل را بررسی و به سوالات کاربر در مورد مسائلش پاسخگو خواهد بود. چرا که به سادگی از مشکل تصاویر ممتد تهیه خواهد شد و بدین ترتیب به سادگی قابل پاسخگویی و پشتیبانی خواهد بود. Problem Step Recorder نام این ابزار جالب در ویندوز ۷ خواهد بود.

10-
در نسخه های قبل ویندوز و بیشتر ویندوز ویستا به دلیل مشکلات و عدم وجود یک سری موارد نیاز به دانلود و نصب نرم افزارهای جدید بود و به این ترتیب ویندوز سریعا به اصطلاح سنگین شده و باعث کاهش کارآیی سیستم عامل می شد اما در ویندوز ۷ این مشکل حل شده و حتی اگر نرم افزارهای زیادی هم برروی سیستم عامل نصب شود هیچ گونه کاهشی در کارآیی سیستم مشاهده نخواهد شد.این موارد تنها بخشی از قابلیت های این سیستم عامل جدید مایکروسافت بود ، تنها کسانی متوجه کارآیی و تفاوت عملکرد این ویندوز خواهند شد که آن را خودشان حس نمایند.

Bing موتور جست‌وجوی جدید مایکروسافت

 


رقابت در دنیای تکنولوژی گویا هر روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد تا جایی که شرکت‌های بزرگ برای موفقیت در این عرصه سعی دارند خدمات و محصولات جدیدی را با امکانات متفاوت از رقبای خود معرفی کنند.در این میان اما شرکت‌های مایکروسافت، گوگل و یاهو سال‌هاست که در زمینه موتورهای جست‌وجوی آنلاین رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند تا آنجا که این رقابت به معرفی موتور جست‌وجوی جدی مایکروسافت در هفته گذشته منتهی شد.به این ترتیب غول نرم‌افزاری دنیا آخر هفته گذشته در کنفرانس All Things D که در شهر سن‌دیه‌گو برگزار شده بود، موتور جست‌وجوی جدید خود با نام Bing را برای اولین بار معرفی کرد. این موتور جست‌وجوی اینترنتی که در واقع به عنوان جایگزین موتور جست‌وجوی قدیمی مایکروسافت یعنی Live‌Search معرفی شده، قرار است از روز سوم ماه ژوئن امسال به صورت رسمی و در تمام جهان در دسترس و مورد استفاده قرار بگیرد.

Bing
برای رقابت جدی‌تر با پربیننده‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی این سال‌ها یعنی Google طراحی شده و طبق ادعای مدیران مایکروسافت می‌تواند رقیب خوبی برای گوگل از نظر ایجاد درآمد و البته تعداد بازدیدکنندگان به حساب بیاید.درست به همین دلیل هم هست که “استیو بالمر” مدیر عامل مایکروسافت در کنفرانس پنج‌شنبه گذشته در سن‌دیه‌گو گفته است: “تبلیغات به عنوان یک مدل تجاری در اینترنت کمتر از آنچه باید در میان مردم عامه رواج پیدا کرده و جا افتاده است. مایکروسافت در حقیقت با معرفی این موتور جست‌وجوی جدید تمایل دارد، یک بار دیگر ارزش را میان شرکت‌های ارائه‌‌دهنده محتوای اینترنتی، شرکت‌های آگهی‌دهنده و موتورهای جست‌وجوی اینترنتی تقسیم کند.”عنکبوت یا صدای آسانسور
انتخاب نام برای یک محصول یا خدمات این روزها به اندازه امکانات و قابلیت‌های آن اهمیت دارد تا آنجا که متخصصان بسیاری برای انجام این کار در شرکت‌های بزرگ دنیا فعالیت می‌کنند.مایکروسافت هم گویا برای انتخاب نام موتور جست‌وجوی جدیدش زمان زیادی صرف کرده و در نهایت یک نام‌آوای مناسب را ترجیح داده است. Bing در واقع صدای ورود یا شاید رسیدن به نتیجه دلخواه است که بهترین نمونه آن صدای آسانسور در هنگام رسیدن به طبقه مورد نظر می‌تواند باشد.این در حالی است که قبل از انجام انتخاب نهایی نام Bing، این موتور جست‌وجوی جدید با نام دیگری در میان کارمندان شرکت شناخته می‌شد. این موتور جست‌وجو در داخل شرکت با نام کومو (Kumo) که به زبان ژاپنی به معنای عنکبوت و ابر است، نامیده می‌شد. عنکبوت در واقع به شیوه جست‌وجوی این ابزار در میان منابع اینترنتی مربوط است و ابر به تکنولوژی Cloud Computing به کار رفته در این موتور جست‌وجوی جدید اشاره دارد.سه موتور جست‌وجوی بزرگ با امکانات مشابه اما متفاوت
ورود و معرفی موتور جست‌وجوی Bing، اما این روزها این سوال را به ذهن کارشناسان و حتی اغلب کاربران عادی اینترنت متبادر می‌کند که آیا واقعا این ابزار جدید می‌‌تواند به ساختار موتورهای جست‌وجوی گوگل و یاهو ضربه جدی وارد کند.این ابزار جست‌وجوی اینترنتی جدید از قابلیت‌های تازه‌ای هم برای تحقیق و بررسی در دنیای مجازی بهره‌ می‌برد که می‌تواند آن را از رقبایش متفاوت کنند. ابزار جست‌وجویی مانند Explorer‌Pane برای تصحیح و اصلاح نتایج جست‌وجو، Quick Preview برای نیم نگاه انداختن به یک وب‌سایت قبل از آنکه آن را به طور کامل بازدید کنند و Sentiment Extraction برای جست‌وجو در بررسی‌های دقیق یا Reviewهای یک محصول خاص امکانات جدید Bing هستند که می‌توانند نظر بسیاری از کاربران را به آن جلب کنند.با این همه اما بسیاری از کارشناسان همچنان معتقدند که موتور جست‌وجوی گوگل به خاطر ارائه نتایج جست‌وجوی قابل‌اطمینان و دقیق و البته ابزار جست‌وجوی منحصر به فرد مانند Street Views زرنگ‌تر از رقبای دیگرش به نظر می‌رسد. از طرفی یاهو هم با ارائه خدمات جست‌وجوی خود بر اساس استفاده از شبکه قدرتمند محتوایی خود کاربران و طرفداران خاص خودش را دارد.درست به همین دلایل هم هست که مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های این سه رقیب حالا احتمالا برای اغلب کاربران اینترنت جالب توجه می‌تواند باشد. با این اوصاف بعضی از ویژگی‌ها و امکانات این موتورهای جست‌وجوی اینترنتی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.صفحه اصلی یا ورود
صفحه اصلی Bing طراحی متفاوت و به اصطلاح پر زرق و برقی دارد که بیشتر به خاطر عکس پس زمینه آن مورد توجه است. این تصویر پس‌زمینه هر روز تغییر می‌کند و قسمت مربوط به ورود عبارت یا کلمه مورد جست‌وجو در بالا و قسمت چپ این صفحه قرار دارد. قسمت پایین این صفحه، اما به لینک‌های مربوط به دیگر وب‌سایت‌های کاربردی مایکروسافت مانند MSN، Windows Live و Bing Travel تعلق دارد. با این حال اما موتور جست‌وجوی گوگل، هم با صفحه اصلی ساده و پس‌زمینه سفید رنگش قابل‌توجه است.لینک‌های مختلف در صفحه اول گوگل اما با رنگ آبی و در نواری در بالای صفحه تعبیه شده‌اند. در مقابل این سادگی صفحه اول یاهو، اما بسیار شلوغ و آشفته به نظر می رسد. این نشان‌دهنده تمایل این شرکت به امور دیگری غیر از جست‌وجوی اینترنتی هم هست.نتایج جست‌وجو
نتایج جست‌وجو در موتور جست‌وجوی Bing به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. پنل سمت چپ صفحه شامل Quick Tabs است که امکان تمرکز روی موضوع مورد نظر را به طور دقیق و با سرعت زیاد در اختیار کاربرانش می‌گذارد و بخش دوم که در قسمت وسط صفحه قرار گرفته، مربوط به نتایج جست‌وجو دسته‌بندی شده است که نتایج را به گروه‌هایی مرتبط با یکدیگر تقسیم می‌کند. در برابر نتایج جست‌وجو در گوگل و یاهو بسیار شبیه به هم بوده و دسته‌بندی مشخصی ندارد. این نتایج جست‌وجو بر اساس میزان ارتباط با موضوع مورد نظر کاربر از بالا به پایین قرار می‌گیرند.اصلاح نتایج جست‌وجو
ابزار اصلاح جست‌وجو در Bing که به عنوان Explorer Pane شناخته می‌شود در هر مرحله جست‌وجو نمایش داده می‌شود، این در حالی است که در گوگل و یاهو برای دسترسی به این لینک‌ها باید روی هر کدام کلیک کرد. در این دو موتور جست‌وجو در واقع این لینک‌ها تنها در صفحه اول جست‌وجو در دسترس قرار دارند.اطلاعات محلی

Bing
در این مورد قابلیت‌های جدیدتری را به کاربرانش می‌دهد که بر اساس آنها می توانند با سرعت بیشتری اطلاعات را به دست بیاورند. این موتور جست‌وجو در واقع با استفاده از منابع زیاد و مختلف می‌تواند حتی اطلاعات مربوط به کیفیت غذا، فضا و حتی اندازه یک رستوران محلی را در اختیار کاربرانش قرار بدهد. گوگل اما این کار را با استفاده از نقشه، رتبه‌بندی به‌وسیله ستاره دادن، عکس یا اطلاعات داده شده توسط خود کاربران انجام می‌دهد و در مقابل یاهو تنها اطلاعات محدودی را درباره مکان آن رستوران نمایش می‌دهد.جست‌وجوی نقشه
نقشه‌ها در Bing در حقیقت چیز متفاوتی در مقایسه با آنچه در Live Search وجود دارد نیستند، اما این موتور جست‌وجوی جدید مانند گوگل از ابزارهای مختلفی برای کنترل مکان و یافتن آن بهره می‌برد. با این حال اما گوگل همچنان به خاطر وجود قابلیت‌هایی مانند StreetView همچنان طرفداران بسیاری دارد. Bing هم مجهز به امکانی به نام BirdEyeView است که عکس‌های بسیار زیاد و متنوعی از شهرهای مختلف دنیا را در خود دارد. یاهو اما در قسمت چپ صفحه اصلی خود امکان جست‌وجو در نقشه را برای کاربرانش فراهم آورده است.با این وجود، اما این ابزار یاهو تنها تصاویر ماهواره‌ای از نقاط مختلف دنیا را برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.با تمام اینها موتور جست‌وجوی جدید مایکروسافت امکانات متفاوت دیگری را هم به کاربرانش می‌دهد که تنها تا زمان عرضه عمومی و استفاده از آنها نمی‌توان به درستی و دقیق آنها را مورد بررسی قرار داد. با این اوصاف بهتر است تا اوایل ماه ژوئن منتظر بمانیم.